Facebook

Opony Continental

Opony Continental – słów kilka o tej marce

Opony Continental 1

Przedsiębiorstwo Continental jest wielonarodowościowym koncernem, którego działalność polega na produkcji bezpiecznych, wydajnych i nastawionych na osiągi opon do samochodów osobowych, pojazdów użytkowych oraz jednośladów. Zostało ono założone w 1871 roku pod nazwą Continental-Caoutchouc und Gutta-Percha Compagnie. Firma ta szybko stała się potentatem ogumienia na rynku niemieckim – w roku 1955 Continental jako pierwsza niemiecka firma, rozpoczęła produkcję bezdętkowych opon. W latach 50. do 80. XX wieku rozwinęła swoje skrzydła na rynku globalnym poprzez liczne przejęcia firm, takich jak Uniroyal czy General Tire Inc., stając się efektywnie wiodącym producentem opon na świecie. Dziś Continental plasuje się w pierwszej 5 największych dostawców przemysłu motoryzacyjnego na całym świecie.

Continental posiada ponad 70-letnie doświadczenie w produkcji opon rolniczych. Pierwsza opona do holowników została wyprodukowana już w 1928 roku, natomiast do 2004 roku opony radialne produkowano w czeskiej miejscowości Otrokovice. W 2017 roku Continental wprowadził do oferty pierwsze opony radialne premium – Tractor70 oraz Tractor85 – przeznaczone do maszyn i pojazdów rolniczych.

Polski oddział firmy Continental pojawił się w 2001 roku z siedzibą w Warszawie.

Co można znaleźć w ofercie Continental?

Do przedsiębiorstwa Continental należą marki Uniroyal, Semperit, Barum, General Tire, Viking, Gislaved, Mabor, Matador oraz Sportiva.

Marka Continental oferuje szeroki zakres opon do maszyn rolniczych, budowlanych, jak i osobowych i ciężarowych. W naszej ofercie możecie Państwo znaleźć między innymi nowoczesne ogumienie do ciągników rolniczych w bieżnikach Tractor 70, Tractor 85 i TractorMaster.

Wśród opon budowlanych, do wózków widłowych zalecamy opony Continental z serii SC20 oraz z serii IC10.

Nowoczesne technologie

Technologia nylonowego karkasu — N.flex

Materiał karkasu Continental objęty zgłoszeniem patentowym. Jest wystarczająco elastyczny, aby zabsorbować wstrząsy i powrócić do pierwotnego kształtu bez trwałego odkształcenia. Zapewnia to długotrwałą wytrzymałość opony i gwarantuje wysoki komfort pracy. Redukcja spłaszczeń bieżnika oznacza koniec nierównomiernej pracy opony po dłuższym postoju.

  • Wysoka odporność na uderzenia dzięki większej elastyczności karkasu
  • ​Wysoka wytrzymałość strukturalna polegająca na pochłanianiu energii uderzenia bez ryzyka uszkodzenia opony

Technologia klocków — d.fine

Klocki bieżnika – opracowane specjalnie tak, żeby nie odpuszczały. W oponach Continental zastosowano nową technologię d.fine, która dzięki odpowiedniemu wymodelowaniu klocków bieżnika daje 5% większą powierzchnię styku opony w jej środkowej części z nawierzchnią. Takie rozwiązanie zapewnia duże przebiegi opony.

  • Głęboko zachodzące na siebie klocki zapewniają komfortową jazdę i ograniczają wibracje
  • Powierzchnia klocków bieżnika większa o 5% w porównaniu ze standardowymi oponami zapewniają dobra trakcję i wysokie przebiegi
  • Solidne klocki poprawiają stabilność i wytrzymałość na polu i ograniczają pękanie
  • Gładkie połączenie pomiędzy klockami a podstawą zwiększa odporność na obciążenia i uszkodzenia oraz zapewnia skuteczne samooczyszczanie się opony i tym samym dobrą trakcję

Technologia stopki BEAD

Stopka jest niezbędnym elementem opony, ponieważ utrzymuje ją na obręczy. Stopki opon marki Continental są wykonane z jednego kawałka drutu, mają zwartą budowę i są wytrzymałe, dzięki czemu zachowują swój kształt.

  • Drutówka heksagonalna – Heksagonalna drutówka ma przede wszystkim zastosowanie w oponach na oś przednią w kombajnach zbożowych. Dla lepszego przenoszenia energii materiał karkasu owija sie wokół drutówki, dzięki czemu odznacza się ona zwartą konstrukcją i większą wytrzymałością.
  • Drutówka prostokątna – Drutówka prostokątna jest dostosowana do wysokich osiągów momentu obrotowego opon ciągnika i tylnej osi podczas jazdy na wszystkich kołach kombajnów. Zoptymalizowany kształt profilu umożliwia osiągnięcie wysokiego stopnia ugięcia ściany bocznej.

Opony Continental – polecane modele

Continental CompactMaster AG

Continental CompactMaster AG jest najnowszą oponą agro-przemysłową, która zapoczątkowuje całkowicie nową rodzinę ogumienia serii AG. Posługując się najbardziej zaawansowanymi technologiami na rynku dostarczany jest produkt najwyższej jakości, gwarantujący długą, bezawaryjną, komfortową i stabliną pracę przez długie lata. Jedną z technologii zaimplementowanych w modelu CompactMaster jest tzw. “Tarcza żółwia”, czyli dodatkowa warstwa materiału, która odpowiada za ochronę okolic barku opony jak i jej boków przez uszkodzeniem. Opasanie typu “Steel belt” składa się z dwóch warstw stalowego kordu ułożonych w kierunku poprzecznym zapewnia doskonałą ochronę przed przebiciami w obszarze styku bieżnika z podłożem. Zwarta konstrukacja samego bieżnika oraz liczne przetłoczenia przekładają się na świetną trakcję w błotnistym i miękkim terenie, dodatkowo zapewniając bardzo wysokie właściwości samoczyszczące. Opona Continental CompactMaster AG w rozmiarze 460/70R24 jak i wszystkie opony rolnicze tego koncernu objęte są aż 10-letnią gwarancją, dostarczając bezkompromisową jakość premium i najnowsze technologie na rynku. Idealne dopasowanie do wszelkich ładowarek teleskopowych takich producentów jak Bobcat, Kramer, Claas, Massey Ferguson, New Holland, JCB czy Manitou.

Continental Tractor 85/ Tractor 70

Opony rolnicze z serii Tractor to nowoczesne, całoroczne opony radialne przeznaczone do traktorów. Są wyjątkowo wszechstronne – wystarczająco wąskie, aby zgrabnie wpasować się w koleinę w ziemi, ale wystarczająco szerokie, aby pełnić rolę uniwersalnej, wytrzymałej opony rolniczej. Dzięki specjalnej technologii N.flex opony są trwałe i solidne. Nylonowy karkas sprawia, że opona jest wyjątkowo elastyczna, pochłania więcej wstrząsów i wykazuje mniejszą podatność na odkształcenia – a to wszystko dla komfortowej jazdy po polach i asfaltach. Większa powierzchnia styku opony z ziemią sprawia, że idealnie nadaje się do pracy na użytkach zielonych. Dzięki zastosowaniu w bieżniku specjalnej, odpornej na ścieranie mieszanki opony są wyjątkowo żywotne. Dodatkowo wypiekana w dwuczęściowych formach opona Continental zachowuje niemal doskonałą okrągłość, co zwiększa wygodę użytkowania. Opony Continental Tractor 85 i 70 stanowią idealny wybór z segmentu opon premium do ciągników takich firm jak Ursus, Zetor, Belarus, John Deere, Claas, Fendt, Case czy New Holland.

Continental Tractormaster

Opona rolnicza Continental Tractormaster to nowoczesna, całoroczna opona radialna przeznaczona do traktorów. Jest wyjątkowo wszechstronna – wystarczająco wąska, aby zgrabnie wpasować się w koleinę w ziemi, ale wystarczająco szeroka, aby pełnić rolę uniwersalnej, wytrzymałej opony rolniczej. Dzięki specjalnej technologii N.flex opony Continental Tractormaster są trwałe i solidne. Nylonowy karkas sprawia, że opona jest wyjątkowo elastyczna, pochłania więcej wstrząsów i wykazuje mniejszą podatność na odkształcenia – a to wszystko dla komfortowej jazdy po polach i asfaltach. Większa powierzchnia styku opony z ziemią sprawia, że idealnie nadaje się do pracy na użytkach zielonych. Dzięki zastosowaniu w bieżniku specjalnej, odpornej na ścieranie mieszanki oraz wykorzystaniu technologii D.fine, opona Continental Tractormaster jest wyjątkowo żywotna. Dodatkowo wypiekana w dwuczęściowych formach opona Continental zachowuje niemal doskonałą okrągłość, zwiększa wygodę użytkowania. Continental Tractormaster stanowi idealny wybór z segmentu opon premium do ciągników takich firm jak Ursus, Zetor, Belarus, John Deere, Claas, Fendt, Case czy New Holland.

Continental SC20

Continental SC20 jest nowoczesną, pełną i niezwykle odporną na uszkodzenia oponą do wszelkiego rodzaju wózków widłowych, która charakteryzuje się około 20% dłuższą żywotnością w porównaniu do modelu SC15. Model ten dzięki swojej zaawansowanej konstrukcji stanowi idealny wybór dla wszystkich użytkowników, którzy szukają niezawodnego ogumienia wózkowego minimalizującego wszelkie szanse na awarie, jednocześnie maksymalizującego komfort pracy. Bieżnik SC20 zaprojektowano tak by łączył się bezpośrednio z konstrukcją samej opony, przez co zyskuje ona wyjątkową stabilność jak i doskonałą przyczepność, dodatkowo pomagając przy redukowaniu zużycia paliwa o około 5%. Dodatkowo opona zapewnia niskie opory toczenia wraz z maksymalnie zredukowanym wytwarzaniem ciepła przy pracy. Continental SC20 w różnych rozmiarach dostępny jest w wersjach na montaż standardowy (STD) jak i szybki (SIT), oraz w wersjach białych (niebrudzących). Produkt premium zapewniający bardzo długi okres użytkowania, godny polecenia i stanowiący idealne ogumienie do pojazdów takich firm jak Hyster, Linde, Still, Nissan, Toyota czy Manitou.

Maxam
Tianli
Westlake
Trelleborg
Dynamaxx
Continental
Double Coin
BKT
Bridgestone
Nokian
Michelin
Fulda
Taurus
Ozna
Cultor
Mitas
Hankook
Magna
Aeolus
Firestone
Alliance